Sau, cu alte cuvinte, cum să-ți vinzi mașina cu stil.

Artistul creator de efecte speciale Eugene Romanovsky vroia să-și vîndă SUV-ul din 1996, așa că a creat o reclamă de două minute. Iar rezultatul e magnific.

1 milion de mașini electrice în Germania în 2020? Ceva ce sună bine, chiar dacă e cu vreo 30 ani mai tîrziu decît ar fi trebuit să fie. Lucrurile se mișcă încă un pic mai încet decît ar trebui, dar se mișcă într-o direcție relativ bună (personal aș prefera un motor hibrid în locul celui în întregime electric, fără a fi însă unul cu combustie internă folosind carburanți fosili).

Iar investițiile în vehiculele electrice (autovehicule și motociclete) vor continua: nu mi-aș băga banii într-o Tesla știind că voi avea la dispoziție un BMW sau Mercedes. Harald Krueger, CEO la BMW AG, discută despre importanța investițiilor în acest domeniu.

Unii spun că merge suficient de bine (pentru o colecție de piese de rezervă reciclate de francezii de la Renault) pentru a-i duce la destinație. Mai ales dacă n-ai pretenții la performanță sau confort.

”Jucăria” asta care pare să fie de mare ajutor pentru producătorii de filme este o chestie suficient de interesantă pentru a-mi dori măcar o călătorie cu ea prin cartier (bine, bine, o călătorie ceva mai lungă, pînă i se golește bateria - sub grămada aia de camere video și senzori Blackbird este o mașină electrică care-și poate modifica caracteristicile pentru a se potrivi oricărui model pe care ți-l dorești. E suficient să conduci - sistemul computerizat îți va produce imaginile modelului respectiv, chiar și reflecțiile mediului înconjurător pe care le-ai observa în mod obișnuit pe caroserie.

E produsă de compania de efecte special The Mill.

670 de cai putere, autonomie de 320 de km. Motoare pe bază de hidrogen a căror emisii sînt la fel de banale precum apa, cu mențiunea că produsul reacțiilor din interior (vapori de H2O) conține hidrogen și ar putea să explodeze.

O dubă de marfă autonomă cu motor electric și o dronă parcată pe acoperiș. Nu are doar un spațiu mare de depozitate, ci și un sistem automatizat de încărcare și descărcare a obiectelor transportate: drona preia pachetele printr-un sistem robotizat și le predă destinatarului. Asta poate evita accesul autovehiculului în spații greu accesibile.

Chestia asta e oniine de aproape 2 ani și încă arată destul de bine, la cel 600 de cai putere pe care-i are la bordul luxos. Dacă vrei să visezi la ceea ce nu-ți poți permite află mai multe informații de aici.

Pentru că este mai simplu de folosit decît niște gigei care se opresc cînd e cald sau noapte, pentru cîte o țigară, un păhărel de țuică sau o doză de bere, și pe care mai trebuie să-i și plătești pentru munca pe care tractorul autonom o face mai repede (și poate chiar mai bine?).

Pentru că tendința este înlocuirea oamenilor cu inteligențele artificiale atunci cînd se poate, iar cu fiecare an care trece se poate mai mult și mai bine.

Mai multe informații despre mașinăria asta găsești aici.

O mașinuță simpatică, electrică, controlată de microprocesor (și inteligența artificială din spatele lui), ce poate depăși la 320 km pe oră. Nu, numele n-ar trebui să te păcălească: i-au spus Robocar, dar e mai aproape de ceea ce ar produce Skynet de obicei. Nu mă aștept să o văd prea curînd pe străzi, deși algoritmii folosiți pe pistă ar funcționa și în afara ei, dar în cîțiva ani numărul Inteligențelor Artificiale din trafic îl va depăși pe cel al șoferilor cu experiență.

Concluzia nu este deloc nouă: o parte a problemelor din trafic sînt create de șoferi. Nici măcar nu este nevoie să fie șoferi indisciplinați, e suficient să reacționeze diferit, fiecare în stilul personal, pentru a produce anumite probleme.

Partea proastă e că soluția propusă nu e deloc realistă: oamenii vor reacționa întotdeauna diferit, iar unii vor încălca intenționat regulile (e suficient să nu le pese despre ele). Mai degrabă fiecare mașină din trafic va fi autonomă și va prelua controlul vitezei și direcției de deplasare, ignorînd comenzile șoferului, decît ca fiecare șofer să se conformeze regulilor sau să reacționeze în acelați ritm cu cei din jurul lui.

Dacă tot e iarnă, iar frigul și precipitațiile îți fac probleme în trafic, poate vrei să afli ce se întîmplă sub capota mașinii tale pe măsură ce motorul începe să se încălzească. Cu ajutorul unei camere cu termoviziune, evident.

Temperatura exterioră: aproximativ -6 grade Celsius, mașina (un Subaru Crosstrek din 2016) nefiind pornită de cel puțin 24 de ore.

Vor începe să fie folosite în cursul acestei luni în Pittsburgh: cîteva Volvo XC90 modificate pentru a se conduce singure, dar cu un om supervizor pe locul șoferului (pentru a prelua controlul atunci cînd e nevoie).

Dacă ești șofer și scoți mașina (sau motocicleta) din garaj măcar o dată pe săptămînă nu mai e nevoie să-ți spună nimeni care-s problemele traficului urban sau care-i senzația așteptării unui semn de viață din partea șoferilor din coloana în mijlocul căreia ești. Cu cît e mai mare experiența cu atît am nevoie de mai puține cuvinte să-ți explic toate astea.

Dar, stai, există soluții!

Nu m-ar mira deloc ca după evenimentele de azi noapte din Nisa, cu tîmpitul care a intrat în plin cu camionul în mulțime, vom vedea tot mai multe bariere din astea (sau din astea) instalate peste tot prin Europa. Sau poate și prin alte zone ale lumii.

  • redu viteza pînă la evitarea oricărui pericol
  • mărește distanța dintre tine și ceilalți șoferi
  • aprinde luminile ca să vezi mai bine și ca să fii cît mai ușor de observat
  • dacă vizibilitatea e mult prea redusă trage pe dreapta și oprește
  • dacă ai o problemă (orice problemă ce te împiedică să conduci eficient) trage pe dreapta și oprește

Sau unul din acele cazuri în care realitatea virtuală și simulatorul merg destul de bine împreună: pilotul de curse Lucas di Grassi explică de ce ele sînt vitale pentru sporturile cu motor, și în particular Formula E.

... este un îndrăzneț și așteptat pas înainte, chiar dacă pe termen lung nu va avea o valoare prea mare: companiile producătoare de autovehicule s-au înscris deja în cursa programării produselor lor. Inteligențele Artificiale sînt după prima (sau a doua?) curbă mai încolo, moment în care nu prea va conta ce marcă scrie pe mașină sau pe motocicletă ci doar cît de eficient îi este codul.

E prima oară cînd aud de tir-uri care se deplasează doar cu ajutorul electricității (acolo unde au drumuri amenajate pentru așa ceva, pentru că în rest folosesc carburanții fosoli obișnuiți), dar nu e deloc surprinzător - ținînd cont de tendințele momentului și succesul autoturismelor electrice, camioanele astea erau oarecum de așteptat încă de pe vremea în care Jean Claude Van Damme făcea șpagatul între camioanele Volvo.

Un prototip de motocicletă electrică care își păstrează singur echilibrul, chiar și atunci cînd este oprit (datorită giroscoapelor din roți), lansat ca parte a aniversării centenarului BMW.

Arată chiar bine, dar rămîne de văzut dacă va fi una dintre motocicletele viitorului. Între timp, însă, poți afla ceva mai multe informații despre ea aici.

Vehiculul face parte dintr-un program pilot derulat între lunile și decembrie 2016, pe un traseu de 11 km între centrul companiei All Nipon Airways, Tonomachi, și aeroportul Haneda, Tokio. Acest proiect pilot ar putea duce la folosirea autobuzului electric pentru transportul public din Tokio.

Subcategorii

Masini-motoare - Dacia Renault

Masini-motoare - Motociclete

Masini-motoare - Hummer

Masini-motoare - BMV

Masini-motoare - tehnologii

Masini-motoare - accidente

Masini-motoare - Nissan

Masini-motoare - confuzii

User Rating: / 1
PoorBest  
Masini-motoare - Dan-Marius Sabău: 5.0 out of 5 based on 1 reviews.


JEmbedAll, the best Joomla native extension

Cumpără și descarcă JEmbedAll, cea mai bună extensie nativă Joomla pentru dezvoltarea site-ului tău!

Cutia cu surprize

Vinde și cumpără produse realizate manual (handmade) prin intermediul site-ului Cutia cu surprize.

kanji kendo

Vino și practică kendo la CS Ronin-Do Oradea

servicii în tehnologia informații

Oferim servicii de consultanță în IT, dezvoltare de site-uri și aplicații online.

web design consultanță software applicații

Dezvolt aplicații și realizez pagini web, așa că ai ajuns la locul potrivit dacă cauți pe cineva în domeniu IT, dezvolt extensii Joomla! și ofer consultață pe marginea activităților tale pentru eficientizarea acestora și implementarea sau dezvoltarea ulterioară a unor sisteme informatice care să-ți transforme afacerea într-o mașinărie bine unsă. Pentru informații suplimentare poți să mă contactezi.