Cît de mult ai dormit azi noapte? Te simți în stare să susții un scurt test (de aproximativ 1 minut) care să măsoare nivelul tău de odihnă? Atunci urmărește filmulețul de mai jos care-ți arată cît de odihnit ești, dar să nu te simți prea ofensat dacă nu-l reușești din prima: poți să te dormi o oră sau două și încerci după aceea. Sau la dimineață, cînd ar trebui să fii proaspăt ca scos din cutie .

Atunci cînd începi să uiți, inclusiv finalitatea acțiunii pe care tocmai ai început-o, e un semn cît se poate de clar că ești stresat și obosit și că este nevoie să faci un duș fierbinte, eventual după ieșirea în parc la alergat o tură sau două, și să te bagi în pat pentru un somn de cel puțin 7-8 ore. însă memoria proastă nu e singura problemă pe care o ridică lipsa de somn, și nici măcar nu este prima: lipsa atenției este la fel de importantă. Poate chiar și mai importantă, atunci cînd ești la volan și nu observi din timp că-ți trece prin față un copil în fugă, ori că șoferul de lîngă tine e doarme-n cur, la volan, și ți se bagă în față.

Testul de mai sus e cît se poate de relevant cînd vine vorba de corelația dintre atenție și somn, iar dacă cumva l-ai picat și nu poți adormi la comandă, oricît de obosit ești, fii atent la următoarele sugestii care ar trebui să te ajute să dormi mai repede și mai bine.

  • Ascultă muzică relaxantă - e plin youtube-ul de așa ceva, adică de muzică care ar trebui să te ajute să te relaxezi și să adormi.
  • Evită să folosești calculatoarele, telefoanele inteligente (adică smarthponu de servici) și tabletele cel puțin două ore înainte de a te băga în pat. Mai ales că lumina albastră (dacă ai așa ceva prin casă treci pe altă lungime de undă, adică culoare, în timpul nopții) își stimulează creierul și alungă somnul.
  • Fă o lista cu lucrurile pe care le-ai făcut în timpul zilei care tocmai ai încheiat-o și o a doua listă cu lucrurile pe care vrei să le faci sau pe care trebuie să le faci a doua zi. Așa vei alunga o serie de griji și vei putea dormi mai liniștit.
  • Obosește-ți creierul prin diverse mecanisme precum calcule matematice complicate, sau enumerarea animalelor sau a capitalelor țărilor de pe glob aranjate alfabetic. Metoda este eficientă atunci cînd ești obosit, dar nu ai stare și te învîrți de pe o parte pe alta, în pat, fără să poți adormi.
  • Mănîncă una sau mai multe banane (dar nu prea multe, că iar nu poți să adormi din cauza stomacului prea plin) înainte de a băga în pat. Ele conțin carbohidrați și te ajută să te relaxezi.

Dacă ai cîteva mecanisme proprii prin care reușești să adormi mai repede ești binevenit să le adaugi ca și comentarii. Dacă nu, poți să încerci și niște psihologie inversă: tentativele de a sta cît mai mult treaz te obosesc, așa că încearcă să-ți ții cît mai mult ochii deschiși și să nu adormi.

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

User Rating: / 1
PoorBest  
Cum îti dai seama ca nu ai dormit suficient - Dan-Marius Sabău - Sanatatea: 5.0 out of 5 based on 1 reviews.


JEmbedAll, the best Joomla native extension

Cumpără și descarcă JEmbedAll, cea mai bună extensie nativă Joomla pentru dezvoltarea site-ului tău!

Cutia cu surprize

Vinde și cumpără produse realizate manual (handmade) prin intermediul site-ului Cutia cu surprize.

kanji kendo

Vino și practică kendo la CS Ronin-Do Oradea

servicii în tehnologia informații

Oferim servicii de consultanță în IT, dezvoltare de site-uri și aplicații online.

web design consultanță software applicații

Dezvolt aplicații și realizez pagini web, așa că ai ajuns la locul potrivit dacă cauți pe cineva în domeniu IT, dezvolt extensii Joomla! și ofer consultață pe marginea activităților tale pentru eficientizarea acestora și implementarea sau dezvoltarea ulterioară a unor sisteme informatice care să-ți transforme afacerea într-o mașinărie bine unsă. Pentru informații suplimentare poți să mă contactezi.